Visie
Hoe doen wij dat?
De hulpvrager staat centraal. Wij bieden een luisterend oor en brengen samen met de hulpvrager en zijn netwerk de hulpvraag goed in beeld. Wij betrekken het netwerk van de hulpvrager en eventuele professionals bij onze inzet.
De vrijwilliger meldt zich aan bij Blink en krijgt alle mogelijkheid om zijn of haar wensen en talenten ten aanzien van vrijwilligerswerk kenbaar te maken. Bij het maken van een keuze uit de verschillende hulpvragen heeft de vrijwilliger de eerste stem. Wij ondersteunen en adviseren daarbij. Indien gewenst kunnen vrijwilligers bij ons via scholing de nodige deskundigheid opdoen om aan de hulpvraag te kunnen voldoen.
Door het zorgvuldig verzamelen van wensen en mogelijkheden van alle betrokkenen proberen wij een koppeling op maat te maken. In een goede bemiddeling zullen zowel vrijwilliger, alsook hulpvrager en mantelzorger, optimaal tot hun recht komen. Blink draagt daarmee bij aan de continuïteit van de zorg. Onze consulent begeleidt de bemiddeling van kennismaking tot beëindiging van het contact.
Daar waar professionele zorg zich terugtrekt en het welzijnswerk niet toereikend is, liggen complexere vraagstukken. Blinkt speelt hier op in door het inzetten van (HBO-)stagiair(e)s en deskundige vrijwilligers, om toch aan de vraag te kunnen voldoen.
Wij zijn ons bewust van het belang van samenwerken, zeker in het kader van de nieuwe ontwikkelingen in de zorg. Wij werken dan ook samen met veel organisaties, door alle lagen van de samenleving heen. Denk hierbij aan gemeentes en zorg- en welzijnsorganisaties, maar ook aan wijkteams, zorgcoöperaties en scholen.
Lees hier onze missie